Ofte stillede spørgsmål

Her har vi samlet nogle af de oftest stillede spørgsmål vedrørende vores Denti Kredit. Finder du ikke svaret på dit spørgsmål her på siden, så tøv ikke med at kontakte kundeservice.

Klinik:

Ansøgningsprocessen

Hvad kræver det at blive godkendt til en Denti Kredit?

Det tager under 2 minutter at ansøge om en Denti Kredit, og alt hvad du har brug for er dit NemID. Har du ikke et NemID er det desværre ikke muligt at ansøge om en kredit.

For at blive godkendt til en Denti Kredit er der desuden nogle enkelte krav som skal være opfyldt:

 

  • Du skal minimum være 18 år gammel
  • Du skal have dansk adresse, telefon- og cpr-nummer
  • Du må ikke være registreret i skyldnerregistre som RKI og Debitor Registret
  • Din samlede gæld må ikke overstige din årlige indkomst før skat
  • Vi kan desværre ikke tilbyde dig en kredit hvis du er på kontanthjælp
Hvor høj en kredit kan jeg få?

Afhængig af hvor stærk en økonomi du har, vil du kunne få en Denti Kredit på op til 50.000 kr.
Ansøg om en Denti Kredit på 2 minutter, og se hvilken kredit vi kan tilbyde dig. Det er gratis at ansøge, og du binder dig ikke til noget.

Kan jeg have mere end én Denti Kredit?

Nej, du kan kun have én Denti Kredit.

Har du allerede en Denti Kredit (aktiv eller udløbet) og ansøger på ny, vil din eksisterende kredit blive opdateret med det nye kreditbeløb, den nye løbetid og den nye rentesats du godkendes til.

 

Koster det noget at få en Denti Kredit?

Det er gratis og uforpligtende at ansøge om en Denti Kredit. Vores automatiske kreditrobot Hubert vil på baggrund af dine økonomiske nøgletal vurdere hvor høj en kredit du kan godkendes til, og til hvilken rentesats. 

Bliver du godkendt til en kredit, vælger du selv om du vil gøre brug af den. Der er ikke nogen udgifter hvis du vælger ikke at benytte kreditten.

 

Hvor høj er renten på en Denti Kredit?

Når du bliver godkendt til en Denti Kredit, vil vores kreditrobot Hubert tildele dig en rente på 9,95% – 19,95%. Den præcise rente afhænger af din økonomi.
Renteniveauet ligger i samme leje som bankernes. Se fx Nordeas rentesatser på forbrugslån uden sikkerhed.

Hver gang du benytter kreditten til at dele en tandlægeregning op i mindre bidder, vil du modtage en e-mail og en sms med et link til at godkende at du ønsker at finansiere tandbehandlingen med din Denti Kredit. Når du godkender betalingen, godkender du samtidig oprettelsen af en betalingsordning, hvor du afdrager regningsbeløbet over det valgte antal måneder og til den tildelte rente. Renten er fast i hele lånets løbetid.

 

Betaling og indfrielse

Hvordan trækker I den månedlige ydelse?

Første gang du gør brug af din Denti Kredit vil du blive bedt om at indtaste dine kortoplysninger (Dankort, VISA, MasterCard, VISA Electron eller Maestro) og vi vil herefter trække den månedlige ydelse direkte fra dit betalingskort.

Det er som udgangspunkt ikke muligt at betale på andre måder end med kortbetaling.
Hvis du ikke har et betalingskort, eller dit kort bliver spærret, bedes du kontakte kundeservice for at finde en løsning.

Kan jeg tilbagebetale mit lån før tid?

Du har altid mulighed for omkostningsfrit at tilbagebetale dit lån før tid. Kontakt kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21 hvis du ønsker at førtidsindfri dit lån.

Er det muligt at få en betalingsfri måned?

Ja, du kan få op til 2 betalingsfri måneder på dit lån. Det koster dog et gebyr på 175 kr. pr. måned du ønsker at sætte dit lån på pause. Gebyret trækkes automatisk sammen med den første månedlige ydelse efter den betalingsfri periode er ovre.
Kontakt kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21 hvis du ønsker en betalingsfri måned.

Hvor kan jeg se hvad restgælden er på mit lån?

Kontakt kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21 hvis du ønsker at få tilsendt en opgørelse over din aktuelle restgæld.

Jeg er kommet bagud med betalingerne. Hvad gør jeg?

Hvis du er kommet bagud med dine betalinger, vil vi opfordre dig til at kontakte kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21 hurtigst muligt.

Desto hurtigere du kontakter os, desto bedre mulighed har vi for at hjælpe dig. 

 

Hvad gør jeg hvis jeg har fået nyt betalingskort?

Kontakt venligst kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21, som vil sørge for at sende dig et link til en sikker side hvor du kan indtaste dine nye kortoplysninger.

Brug af kreditten

Hvordan bruger jeg min Denti Kredit?

I første omgang er det vigtigt at din Denti Kredit bliver tilknyttet den tandklinik som du ønsker at blive behandlet på.
Har du ansøgt om din Denti Kredit direkte fra klinikkens hjemmeside, sker det helt automatisk.

Har du ansøgt via Denti.dk, og angivet klinikkens navn i forbindelse med ansøgningsprocessen, vil du få besked så snart en af vores medarbejdere har tilknyttet din kredit til den klinik du har oplyst.

Hvis ikke du har fortalt os hvilken klinik du ønsker at blive behandlet på, så kontakt os.

Når din kredit er blevet tilknyttet klinikken, så skal du blot oplyse klinikpersonalet om at du ønsker at betale med din Denti Kredit.

Herefter vil klinikpersonalet sørge for at indtaste regningsbeløbet i vores system, og du vil få tilsendt en sms og en e-mail med et link til at godkende betalingsaftalen. 

Når du har godkendt betalingsaftalen, udbetaler vi det fulde beløb til klinikken indenfor 24 timer, og du vil herefter afdrage beløbet over de valgte antal måneder.

Den præcise månedlige ydelse, kreditomkostninger, ÅOP m.m., vil fremgå i forbindelse med godkendelsen af betalingsaftalen.

Hvor hurtigt får jeg udbetalt pengene?

En Denti Kredit er ikke et forbrugslån og kan kun bruges til finansiering af tandbehandlinger. Du kan således ikke få udbetalt din kredit til din egen bankkonto.

Når du er blevet behandlet på en tandklinik, og oplyser klinikken om at du ønsker at betale for behandlingen med din Denti Kredit, vil klinikken logge ind i vores system og indtaste regningsbeløbet. Herefter vil du modtage en sms og en e-mail med et link til at godkende betalingsaftalen.

Når du har godkendt betalingsaftalen, udbetaler vi hele beløbet direkte til klinikken indenfor 24 timer.

OBS: Vær opmærksom på at du selv hæfter for det fulde beløb overfor klinikken så længe du ikke har godkendt betalingsaftalen via det tilsendte link.

Kan jeg benytte min Denti Kredit på mere end én tandklinik?

Ja, det kan du sagtens.
Din kredit kan dog kun tilknyttes én klinik ad gangen, men vores kundeservice kan være behjælpelige med at flytte din kredit fra én klinik til en anden. Kontakt kundeservice på kontakt@denti.dk eller tlf. 22 22 11 21 hvis du ønsker at få flyttet din kredit.

 

Er det muligt at hæve kreditbeløbet på min Denti Kredit?

Hvis du i første omgang har søgt om et mindre kreditbeløb og nu gerne vil hæve kreditbeløbet, skal du blot ansøge på ny. Har du fx en eksisterende Denti Kredit på 10.000 kr. og ønsker at hæve den til 20.000 kr., skal du blot ansøge om en ny kredit på 20.000 kr. 
Under forudsætning af at du bliver godkendt, vil din eksisterende kredit blive opdateret med det nye kreditbeløb, samt eventuelt ny løbetid og rentesats.

Hvor mange tandbehandlinger kan jeg få finansieret med en Denti Kredit?

Du kan bruge din Denti Kredit til at finansiere lige så mange tandbehandlinger som du ønsker, så længe de samlede regningsbeløb ikke overstiger størrelsen på din kredit.

Eneste undtagelse er vores 6-måneders rentefri kredit, som kun kan benyttes til at finansiere én behandling.

Vær desuden opmærksom på at en Denti Kredit udløber efter 6 måneder. Strækker dit behandlingsforløb sig over mere end 6 måneder, vil du derfor undervejs skulle forny din kredit. For at forny din kredit, ansøger du blot igen. Bliver du godkendt på ny, vil dine eksisterende betalingsaftaler automatisk blive flyttet over på den nye kredit. 

Min Denti Kredit er udløbet. Hvad gør jeg?

En Denti Kredit er gyldig i 6 måneder. Herefter skal du ansøge på ny for at genaktivere kreditten.

Grunden til at du skal genansøge hver 6. måned for at holde din kredit aktiv, er at vi har brug for at foretage en ny kreditvurdering af dig, for at vi fortsat kan tilbyde at finansiere dine tandbehandlinger.

 

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vores kundeservice sidder klar på kontakt@denti.dk og tlf. 22 22 11 21 til at besvare alle de spørgsmål du måtte have.

Populært indhold

Ansøg på 2 minutter

Se om du kan få en uforpligtende Denti Kredit – Det tager kun 2 minutter og du får svar på din ansøgning med det samme.

Tag Tilskudstesten

Vidste du at mange danskere kan få offentligt tilskud til deres tandbehandlinger?
Tag vores Tilskudstest for at se om du lever op til kravene for offentligt tilskud, og find ud af hvordan du i så fald søger om tilskuddet.